Občina Dobrna je prejela področni certifikat ISSO Zlati kamen 2017

Občina Dobrna se je uspešno izkazala pri merjenju na različnih področjih ISSO analize, za kar je prejela PODROČNI CERTIFIKAT ISSO ZLATI KAMEN 2017.

Občina Dobrna se je uspešno izkazala pri merjenju na različnih področjih ISSO analize, še posebej se je izkazala na področju demografije, področju učinkovitosti delovanja občine, stanja na trgu dela, na področju izobrazbe in stopnje socialne kohezije, za kar je prejela PODROČNI CERTIFIKAT ISSO ZLATI KAMEN 2017.

Zlati kamen je sistem za spodbujanje in spremljanje razvoja na ravni lokalne samouprave. Zlati kamen meri na tisto, čemur so lokalne skupnosti namenjene: zagotavljanju pogojev za dobro življenje. Certifikat ISSO Zlati kamen lahko pridobijo občine, ki ponujajo prebivalcem kakovostno raven življenja, torej jih odlikuje solidna in uravnotežena stopnja doseženega razvoja.  Indeks ISSO je sestavljen iz večjega števila kazalnikov, izvedenih iz statističnih, finančnih in gospodarskih podatkov o občini. Meri doseženo stopnjo razvitosti občine. Spremlja demografska gibanja, učinkovitost delovanja občine, dinamiko gospodarskega razvoja, stanje na trgu dela in na področju izobrazbe, življenjski standard, stopnjo socialne kohezije in stopnjo okoljske osveščenosti v občini.

Občina Dobrna se je še posebej uspešno izkazala na področju demografije, področju učinkovitosti delovanja občine, stanja na trgu dela, na področju izobrazbe in stopnje socialne kohezije.

PET IZSTOPAJOČIH UVRSTITEV ZA OBČINO DOBRNA

DEMOGRAFIJA:

Indeks starostne odvisnosti prebivalcev: 15. mesto med  211 občinami v Sloveniji

Dobrna sodi med občine z najmanjšim deležem prebivalstva v socialno praviloma odvisnih starostnih skupinah (mlajših od 15 in starejših od 65 let) – oziroma z največjim deležem prebivalstva v praviloma delovno aktivni starosti. To lahko pomeni velik razvojni potencial.

PRORAČUN IN UČINKOVITOST:

Rast odhodkov za javno upravo: 19. mesto med  211 občinami v Sloveniji

Dobrna sodi med občine, ki so v petih letih najbolj zmanjšale odhodke za javno upravo v proračunu.

Rast trajnih in lastnih prihodkov: 20. mesto med  211 občinami v Sloveniji

20. mesto na področju rasti trajnih in lastnih prihodkov uvršča Dobrno v zgornji decil (10 odstotkov) slovenskih občin. Gre za prihodke, ki so trajnejše narave, niso transferni in so bolj odvisni od ukrepov posamezne občine, kot od državnih mehanizmov za razporejanje sredstev. Kazalnik nam torej pokaže spretnost občine, da povečuje te, pogojno rečeno »lastne« prihodke.

TRG DELA:

Proračunski odhodki za aktivno politiko zaposlovanja: 10. mesto med  211 občinami v Sloveniji

Dobrna sodi med 10 občin, ki glede na število prebivalcev največ vlagajo v aktivno politiko zaposlovanja.

IZOBRAZBA:

Struktura delovnih mest: 28. mesto med  211 občinami v Sloveniji

Po deležu delovnih mest z najbolj zahtevnimi poklici je Dobrna uvrščena tik pod mejo prvega decila (zgornjih desetih odstotkov občin). To je glede na velikost občine in regijo izvrsten rezultat.

STOPNJA SOCIALNE KOHEZIJE:

Dobrna sodi med občine z visoko socialno vključenostjo, socialnim kapitalom (vrednost, ki nastaja na račun povezanosti ljudi v določeni skupnosti) in visoko socialno mobilnostjo.

SHIFT + A